Iubeste-te asa cum esti


 

coelho love

 

Mi-a luat mult timp sa inteleg de ce e important sa fii un om autentic, sa te exprimi asa cum esti. In momentul in care nu faci acest lucru, te vei refula si te vei inchide in tine ca intr-o carapace, avand tot felul de vicii care sa te consoleze si sa iti dea impresia ca realittaea dureroasa pe care tu o traiesti nu e de fapt dureroasa. Mi-a luat mult timp sa inteleg aceste lucruri si eu stiu ca am facut toate aceste greseli. Am facut toate aceste greseli si imi dau seama ca nimic nu e mai important decat sa-ti lasi sufletul sa vorbeasca prin tine. Sa fii tu asa cum esti si atat. Daca nu vei fi, nu vei reusi sa ai ceea ce iti doresti pentru ca vei purta mereu o masca falsa.

Care iti va cadea la un moment dat. Vei avea o masca care ii va impresiona poate pe cei din jur, care care va sta ca o bariera permanenta impotriva telurilor si idealurilor tale. Daca nu esti un om autentic si ti-e teama sa fii asa cum esti, te vei apuca s atraiesti in lume imaginare, si nu concrete si reale si iti va fi aproape imposibil sa reusesti sa iti gasesti adevarata fericire si implinire. Sa iti gasesti eul interior, care sta in tine mai presus decat orice si abia asteapta sa fie lasat la suprafata, sa isi spuna cuvantul.

De foarte multe ori nu am reusit sa fiu o persoana autentica si drept urmare, m-am refugiat in tot felul de consolari si m-am ingropat in vicii si dependente, precum mancarea sau calculatorul, care nu mi-au oferit decat opusul a ceea ce aveam nevoie. Mi-au creat practic o stare de nervozitate si mai aprinsa, doar din cauza ca nu am avut curajul sa fiu la momentul potrivit exact cine trebuia sa fiu: EU. Incercam sa fiu altcineva, sa par altcumva decat sunt, sa ma prefac ca eu sunt mare si tare cand de fapt, sufletul meu plangea dupa un strop de afectiune. Si eu nu luam in seama toate aceste aspecte si ma apucam sa dau inainte ca si cum tot ce as fi facut pana atunci era bine. Eu ziceam ca e bine.

Eh, uite ca nu era tocmai bine atunci cand rezultatele au inceput sa vorbeasca de la sine. Si nu aveam rezultate. Eu aveam asteptari de la unii si altii… si nu realizam cat e de important sa ai asteptari de la tine, in primul si in primul rand De la nimeni altcineva, de a tine! Tu contezi, tu esti important, pentru tine traiesti … iar tot ceea ce eu faceam era sa traiesc pentru altii. Traiam pentru altii si ma identificam cu lucruri care nu ma reprezentau cu adevarat.

Pentru ca incercam sa ma ascund de mine si sa nu ma arat asa cum sunt. Exact asa cum sunt, cu bune si cu rele. Nu-mi acceptam umbra, imi ascundeam defectele si ieseau la suprafata atunci cand doream mai putin. Pozam in copilul perfect, in fata perfecta, etc si nu faceam decat sa arat cine NU sunt de fapt. Chiar am realizat ca nu e nimic mai important pe lume decat sa intelegi ca tot ceea ce fiecare om isi doreste este pentru ca in samburele de divinitate din sufletul lui, se afla un instinct care ii calauzeste pasii. Si acel instinct ii spune mai bine ce trebuie sa faca.

Mi-a luat mult timp sa-mi dau seama ca niciodata nu trebuie sa te temi de singuratate si sa fugi de tine. Dar noi asta facem din pacate. Fugim de noi ca sa ne dam intalnire cu altii. Renuntam la noi pentru altii. Si nu realizam ca nicaieri nu gasim ceea ce avem nevoie de fapt. Ajungem sa ne mintim singuri si sa ne pacalim.  Disperarea pe care o simtim si pe care o afisam nu ne face deloc mai atragatori. Din contra, cu cat vei avea mai mult calm in abordarea vietii, cu atat vei atrage mai multi oameni.

De aceea, e foarte important sa ne apucam sa lucram la vindecarea noastra. Sa nu ne refulam apoi in alte vicii. Este foarte, foarte periculos. Cadem de atatea ori in aceasta capcana…

Mi-am dat seama ca nu e bine sa fii un om cu un interes ascuns. La urma urmei, te minti pe tine insuti. Si chiar nu are rost. Cu ce te ajuta sa ranesti un suflet sau sa-l folosesti? De ce sa ii inchizi aripile in loc sa-l lasi sa zboare? De ce sa fii o piedica in calea lui? Daca vrei sa-l ajuti, intinde-i o mana, dar niciodata sa nu -i rapesti sansa de a reusi… Niciodata sa nu te folosesti de un om, pentru ca viata se va folosi si ea de tine si te va trata ca atare.

Vad atatia oameni care au o dorinta de a-i trage in jos pe cei care trebuie sa se inalte. Am fost si eu o victima a acestor oameni, dar nu se va mai repeta niciodata. Pentru ca fiecare din noi avem sansa sa fim cei mai buni, sa fim maxim din ce putem fi si nu trebuie sa lasam pe nimeni si nimic in lume sa ne rapeasca aceasta sansa.

Tu stii sa iubesti? Te iubesti pe tine insuti? Imi pun zilnic intrebarea asta. Te simti confortabil cu tine insuti? Esti capabil s ate accepti asa cum esti, cu tot cu defecte? Sau cauti sa le ascunzi si sa arati lumii masca ta de aur?

Sa stii ca nimeni in lumea asta n-o sa te accepte pana cand nu te accepti tu asa cum esti. N-o s ate bucuri niciodata de iubire adeavrata daca te crezi superior sau daca vrei cu orice chip sa demonstrezi ceva anume. Fii tu asa cum esti si o s avezi cum totul se va intampla de la sine. Uitam din pacate de noi insine, de vocatia noastra, ca sa ne dedicam altor lucruri…

Uitam sa ne bucuram de natura, de soarele din fiecare zi..si asa pierdem incet incet singura sansa la fericirea reala. Credem ca vom intalni fericirea daca ne vom casatori, daca facem ce fac si ceilalti,  daca vom avea nu stiu ce…aiurea. Fericirea nu e decat in tine si atat. Deschide larg ochii si sufletul si priveste in tine. Acolo se afla toate comorile si pietrele scumpe din lume. Si daca nu ma crezi, am sa te iau cu mine peste tot in lume si apoi ai sa te convingi singur.

Iubeste-te asa cum esti .  Fiecare e unic si fiecare s-a nascut cu o comoara in el. Tu nu poti fi ca mine si nici eu ca tine. Dar tocmai asta e farmecul. Ca suntem diferiti fiecare in felul nostru si impreuna facem lumea mai frumoasa. Daca nu te iubesti, vei suferi cumplit. Nu vei primi iubirea pe care ti-o doresti. Indiferent ca esti fata sau baiat, datoria ta mai intai de toate e sa privesti in interiorul tau, sa te accepti asa cum esti si sa intelegi ca viata ta e una.

Merita sa ti-o traiesti in cel mai frumos mod posibil.🙂

O zi minunata ,
Diana

 

2 thoughts on “Iubeste-te asa cum esti

Lasă un răspuns

