Cum sa ne formam noi obiceiuri


ball

Am vazut in articolul trecut  ce sunt obiceiurile. Nu sunt altceva decat o proiectie a gandurilor noastre, asociate cu emotiile. Avem multe impulsuri, suntem furiosi, plictisiti, lenesi, suparati… avem multe motive pentru a nu ne apuca de treaba. Si atunci ne gandim ca e mai bine sa nu ne apucam de treaba… ne gandim ca e mai bine poate sa stam degeaba decat sa facem sport, gasind astfel scuze pentru toanele noastre.

Asa se formeaza un obicei prost. De multe ori, stim ce e mai bine sa facem si totusi nu facem. In loc sa ne focusam pe ceea ce vrem sa obtinem, preferam sa asteptam sa se intample ceva, asa cum am facut si eu de multe ori. Ce asteptam, sau pe cine asteptam, nu stiu… Acum ce-i drept m-am invatat minte si stiu ca de la mine, din capul si din inima mea pleaca totul.

Am mai zis-o pe asta si imi place: Emotiile sunt salbatice si e nevoie de intelepciune ca sa controlezi.
Iti trebuie autocontrol ca sa le tii in frau si sa nu le lasi sa te copleseasca. Pentru ca daca nu esti tare si nu te tii drept, cedezi tutror impulsurilor si nu mai ajungi sa faci nimic din ce trebuie sa faci.

De aceea, cred ca cea mai buna metoda ar fi sa iti prioritizezi activitatile, punandu-le in ordine de la 1 la 5 sau de la 1 la 10 daca ai mai multe in ordinea importantei lor pentru tine.

Si astfel, esti practic constient de ceea ce iti doresti. E primul pas ca sa nu te mai lasi dus de vant in toate directiile. Macar stii concret ce iti doresti si cred ca asta e un prim pas spre atingerea obictivelor tale. Scrii frumos obiectivele pe o foaie de hartie si apoi o sa-ti dai singur seama ce ai de facut. Vrei sa slabesti, pai atunci stii ca nu trebuie sa mai mananci dulciuri si fast-food. Vrei sa te culci mai devreme, atunci nu mai pierzi noptile in club sau pe Facebook.  Sunt sigura ca stii ce e de facut.

Eh, dar problema se pune atunci cand vine vremea sa facem. Cu totii stim ce trebuie sa facem, dar practica ne omoara pe toti. Incercam, vedem ca nu ne iese, apoi renuntam. Abandonam. Uitam de visele noastre. Le lasam de izbeliste. Zicem apoi ca e prea greu.

Si vreau sa iti spun care e toata chestia asta cu obiceiurile, cum functioneaza ele.

In momentul in care vrem sa ne formam un obicei, e bine sa ne alegem unul si atat. Sa nu incercam sa implementam mai multe obiceiuri odata sau sa schimbam mai multe in acelasi timp, pentru ca nu vom reusi.

Cel mai bine este sa ne concentram atentia asupra unui singur obicei, sa ne dorim sa-l schimbam si sa ne punem pe treaba. La fel si daca dorim sa implementam un nou obicei.

Si am sa-ti spun un secret pe care trebuie sa-l stii neaparat. In momentul in care iti doresti sa iti formezi un obicei nou sau sa schimbi unul prost, e bine sa fii cat poti de autentic si de sincer. Sa fii natural si sa te exprimi in voie, liber. De ce? Pentru ca fiecare dintre noi avem vointa, care e putina. Vointa e putina. Sa retii, deci. In momentul in care tu iti concentrezi atentia pe lucruri inutile, enervandu-te, criticand, etc, nu iti mai ramane deloc vointa ca sa faci lucrurile pe care ti le doresti.

Iti irosesti energia pe lucruri inutile si putina aia energia pe care o ai se va duce, nu va mai fi de ajuns pentru lucrurile pe care ti le doresti cu adevarat. Daca te concentrezi pe a fi dragut si bun tot timpul cu cei din jurul tau, nu te vei mai putea concentra pe ceea ce vrei sa schimbi sau sa imbunatatesti la tine.

Fii mereu prezent! Nu te mai ingropa in amintiri trecute, dureroase, in dorinte neimplinite…caci in felul asta niciodata nu vei putea merge mai departe si nu te vei putea exprima asa cum esti. Autenticitatea este cheia care te ajuta sa obtii ce-ti doresti. Concentrandu-ti atentia pe un singur obiectiv odata si dorindu-ti sa schimbi un anumit lucru sau obicei, fii sigur ca vei reusi daca te vei concentra asupra lui, lasand la o parte restul lucrurilor inutile.

Fiind mereu prezent si autentic, iti este mult mai usor sa faci treaba decat daca stai si visezi si te gandesti…ore in sir toata ziua. Trebuie sa mai si muncim si daca vrem rezultate nu avem alta solutie. Trebuie sa ne focusam pe telurile pe care le avem si toata atentia noastra sa se indrepte catre directia pe care vrem s-o urmam.

Deci, stim ce avem de facut. Vrem sa schimbam un obicei, il schimbam doar pe ala si atat. Ca oricat de zmei am fi noi sau ne-am crede, 7 lucruri deodata nu avem cum sa schimbam. Ne irosim energia si nu facem nimic concret. Asa ca mai bine schimbam un singur lucru, ne concentram asupra lui si macar stim ca am facut o treaba calumea. Decat sute de lucruri nefacute cum trebuie, mai bine un singur lucru, dar bun.

La inceput, creierul nostru va fi socat si nu va sti ce sa creada. Vei auzi tot felul de voci de genul: ” Ce-ai, esti nebun, opreste-te! ” Dar trebuie sa te tii tare si sa nu cedezi. In primele 10 zile cand implementezi sau schimbi un obicei este cumplit. Nu vei mai sti ce sa crezi, vei avea tendinta sa te intorci la ce faceai inainte, dar trebuie sa lupti si sa-i dat tot inainte. Se spune ca aceste 10 zile sunt cele in care scap de forta gravitationala. Apoi, urmatoarele 10 zile, vor fi si ele grele, pentru ca te vei tot intreba la ce te ajuta, daca merita tot efortul si sacrificiul asta, dar pana la urma vei incepe sa te obisnuiesti.

Iar in ultimele 10 zile, deja cand te-ai obisnuit, vei incepe sa faci din ce in ce mai bine, cu si mai putin efort. Iar dupa cele 30 de zile, obiceiul il vei face automat. Aici e secretul obiceiurilor. Ajungi sa le faci automat, fara sa mai stai pe ganduri. Te duci direct la bucatarie si iti faci o salata seara, nu mai stai pe ganduri: ” oare o fi mai bine sa mananc o friptura..?” . Te duci, iti faci salata, o mananci si apoi iti vezi de treaba.

Iar cel mai usor, pentru a reusi acest lucru este sa iti propui ca in fiecare zi, la o anumita ora aleasa de tine, sa faci cate putin din ce ai vrea sa faci cu adevarat. Adica: vrei sa faci sport, sa arati bine. In loc sa te spetesti alergand 2-3 ore, ca apoi sa nu mai poti face nimic o saptamana, mai bine in fiecare zi, la ora 9 seara sa zicem, faci cate 20 – 30 de abdomene. In felul asta, o sa vezi cat de usor iti va fi si vei ajunge sa le faci automat. Decat sa te frustrezi si sa alergi o groaza, sa tragi la sala pana nu mai poti, pentru ca apoi sa bagi shaworma si KFC, mai bine o iei in pasi mici, dar siguri.

E cea mai sigura metoda. Si o sa vezi cum o sa ajungi sa faci mai mult de 30 de abdomene. O s-ajungi la 100, 200, 300.  Pentru ca ti-ai format acest obicei. De a face in fiecare seara, cate putin, la o anumita ora. Creierul s-a invatat si nu-ti mai este greu, nu ti se pare ceva iesit din comun. Asadar,  nu uita:

* concentreaza-te pe un singur lucru pe care vrei sa-l schimbi, sau pe care vrei sa-l incerci si tine-te de el. Impune-ti o anumita ora in care vrei sa faci acel lucru : ori sa citesti cateva pagini, ori sa faci cateva exercitii, sau sa-ti faci ordine, sau sa meditezi, orice vrei tu. O sa vezi cum o sa incepi sa te obisnuiesti si nu va mai fi o povara pentru tine acel lucru.

Succes!
Diananew habits

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s