Cum sa avem mai multa incredere in noi? (II)


Imagine

Am vazut in articolul precedent cum putem incepe sa avem mai multa incredere in noi.

Ne alegem un domeniu in care vrem sa ne dezvoltam increderea si ne punem pe treaba. Experimentam. Gresim si invatam. Si astfel reusim sa capatam experienta.

Cu cat avem mai multa experienta intr-un domeniu al vietii, cu atat ne va creste increderea in noi in domeniul respectiv. Insa o mare greseala pe care oamenii o fac este sa ia experienta si increderea dintr-un domeniu al vietii si sa incerce sa o aplice in celelalte domenii ale vietii. In loc sa experimenteze concret in domeniul in care vor sa aiba mai multa incredrerea, citesc teoria si au impresia ca prin ceea ce ei citesc ajung sa traiasca ceea ce isi doresc.

Este cea mai mare minciuna din lume! Te minti singur in acest fel. Si eu am patit-o. Eu credeam ca daca citesc o groaza pe net despre prieteni sau relatii , gata, am incredere in mine! Si ma comportam ca si cum deja am trait acele experiente. Si cand era chiar sa ma confrunt cu o situatie, sa fiu pusa fata in fata sa ma descurc cu ea, hop! Nu stiam ce sa fac, cum sa reactionez, cum sa procedez! Eu credeam ca daca stau si citesc voi avea incredere in mine. Insa am realizat in scurt timp ca una este teoria, alta este practica.

Si ambele au importanta lor, insa niciodata teoria nu va inlocui practica.

Pera Novacovici, ( http://www.personalitatealfa.com), pe care il citesc de mult timp si il consider prietenul meu de nadejde in orice domeniu al vietii, spune asa in super-cartea ” Ghidul personalitatii alfa”:

„Increderea in tine nu va veni daca stai in zona de confort. In acest principiu al experientei de viata, e important sa intelegi, sa accepti si sa actionezi, stiind ca increderea in tine vine atunci cand FACI tocmai lucrul la care iti lipseste increderea.

Cand faci lucrul de care ti-e teama si vezi ca nu ai patit nimic rau, iti creste increderea. Asta e tot.  Oamenii nu isi mai traiesc experientele de viata si de aceea au tot mai putina incredere”.

Asta este ceea ce am zis si in articolul precedent. Insa e foarte, foarte important sa intelegem ca increderea vine in mod special din experienta pe care o avem. Si hai sa nu ne amagim singuri crezand ca daca ne-am apucat de sport suntem la fel de buni si in ceea ce priveste realtiile de cuplu sau prietenii. Trebuie sa invatam sa ne evaluam singuri ca sa vedem pe ce treapta ne aflam. Si sa nu transferam increderea pe care o avem intr-un anumit domeniu ( de ex: vorbit in public)  in alt domeniu al vietii (sport si sanatate). N-au treaba una cu cealalta. Vrei mai multa incredere in tine in ceea ce priveste sportul? Atunci te apuci si faci mai mult sport, nu proiectezi increderea pe care o ai cand vorbesti in public in domeniul sanatatii.

Dupa ce intelegem ca doar avand curajul sa facem lucrurile pe care ni le dorim si fara teama, atunci vom capata experienta. Iar ea ne va da incredere in noi. Apoi e important sa ne dam seama ca trebuie sa perseveram.

Orice ar fi, nu ne putem limita spunand ca daca am reusit un anumit lucru, ne vom opri acolo pentru ca gata, am capatat increderea in noi. Increderea in tine scade daca nu mentii mereu flacara aprinsa. Te-ai apucat sa faci mai mult sport, si incepi sa ai mai multa incredere in tine si te bucuri. Dar nu te opresti aici. Continui sa faci sport in continuare. Te perfectionezi mereu.

Si pe masura ce continui sa tot faci ceea ce ti-ai propus si perseverezi mereu, vei vedea cum increderea in tine va inflori de la sine. Alt secret nu pot sa-ti dau. Iesi din zona de confort si apuca-te sa lucrezi la tine . Sa te imbunatatesti in permanenta. Ia un carnetel si scrie in el primele 5 pana la 10 lucruri sau vise pe care doresti sa le indeplinesti cel mai repede. Si in fiecare seara, inainte sa te culci , te uiti pe lista si vezi ce ai facut in ziua respectiva pentru ceea ce ti-ai propus. Daca nu faci nimic,  fii sigur ca nu vei avea nici incredere in tine si viata ta va arata la fel si peste 5 sau 10 ani.

ImagineDaca vrei sa schimbi ceva, fa acum. Apuca-te de-acum sa faci ceea ce e de facut pentru a obtine lucrurile pe care ti le doresti. Altfel, vei fi dezamagit de tine si iti va scadea si increderea in tine. Cu cat faci mai mult din ceea ce ti-ai propus, cu atat vei avea mai multa incredrea in tine, in fortele proprii si in capacitatea ta de a fi un invingator.

As spune deci ca al doilea lucru important ca sa ai incredere in tine este sa fii sincer cu tine, sa te evaluezi corect si sa iti dai seama unde trebuie sa lucrezi cu adevarat. Lucrezi si perseverezi. Cu cat ai vointa si ai ambitia sa duci la capat ceea ce ai inceput, cu atat o sa dobandesti mai multa incredere in tine. Daca incepi sute de mii de lucruri si nu termini niciunul, atunci sa nu te astepti la incredere in tine. Totul tine de munca. Munca ca sa castigi tot ce vrei tu: incredere in tine, bani, respect, corp frumos, iubire, etc. Eu te incurajez si iti dau ceea ce ai nevoie  ca sa reusesti, dar eu nu pot face treaba in locul tau.

De tine depinde. Focuseaza-ti atentia pe ceea ce vrei sa obtii. Propune-ti un scop, unul cel mai urgent in momentul de fata, pe care vrei sa-l indeplinesti cat mai repede si apuca-te de treaba. Apoi dupa ce rezolvi ” urgentele”, te vei putea ocupa si de celelalte aspecte ale vietii tale care poate necesita mai mult timp. Si acolo e important sa perseverezi tot timpul. Cum ar fi socializarea de exemplu.  Daca ti-ai facut 2-3 prieteni noi, nu ramai la stadiul asta, stand  in casa si  mancand cu ochii in T.V. Iesi mereu in lume. Cunosti mereu oameni. Pana cand ajungi sa capeti experienta si sa ai incredere in tine.

Insa si aceasta experienta nu se capata fara perseverenta. Aplicand tot timpul. Antrenandu-te mereu. Si vei vedea ca in timp nu vei mai avea teama de nimic, daca te tii de treaba.  Vei atinge un nivel inalt de incredere si te vei descurca fara probleme.  Deci nu uita: Orice ti-ai ales sa faci, tine-te de treaba. Analizeaza bine daca ceea ce te-ai apucat sa faci iti doresti cu adevarat, iti place cu adevarat, ai nevoie cu adevarat si atunci iti vei da seama singur daca esti sau nu pe drumul cel bun.

confidencelevel

4 thoughts on “Cum sa avem mai multa incredere in noi? (II)

  1. E ciudat cum putem numii unele lucruri ca fiind „rele”, cand tocmai acele lucruri ne fac mai puternici, si mai intelepti.
    Eu am invatat sa accept experientele „rele” in viata mea (am scris pe blog despre asta). Si e foarte simplu. Avem tendinta sa numim „rau”, doar ceea ce nu ne place/convine/reprezinta.
    Cand tu afirmi ca esti intr-un anumit fel, viata iti ofera OPUSUL a ceea e spui ca esti, tocmai pentru ati oferii oportunitatea de a dovedii ca intradevar esti ceea ce sustii ca esti.
    De exemplu, sa te consideri vindecator, dar sa te plangi ca exista oameni bolnavi in jurul tau. Ce vindecator mai e si ala? Cand viata ii ofera opusul a ceea ce este, ii ofera oportunitatea perfecta pentru a dovedii ca ARE INCREDERE IN EL INSUSI, si ca intradevar ESTE ceea ce sustine ca este.

    • Ai dreptate. Tu abordezi mai mult latura spirituala a increderii in sine, cea care se bazeaza pe : cine sunt. Eu am abordat latura bazata pe experienta, a ego-ului sau animalului din noi. Le-am incercat pe amandoua, dar mi-am dat seama ca pentru a atinge un anumit punct de spiritualitate si pentru a te increde cu adevarat in cine ESTI, trebuie sa ai ceva experiente…

      • Am avut parte de multe conflicte intre dezvoltarea personala si cea spirituala. (Psihologie vs Spiritualitate). Pana am inteles :
        Intelegerile si Convingerile mele reprezinta ceea ce traiesc ca experienta. iar realitate pe care o traiesc Acum, reprezinta Cine ALEG sa fiu, acum. Pot alege să fiu bun, înțelept, plin de compasiune, creativ, util, grijuliu, atent, neînfricat, etc. Iar viata imi ofera oportunitatile necesare, pentru a Aproba cine CRED si Afirm eu, ca sunt, Acum. Daca ceea ce traiesti acum ca experienta, nu te multumeste indeajuns, intradevar trebuie sa incerci mai multe (si diferite) experiente de viata.

      • Eu m-am confruntat mult timp si inca ma confrunt cu mine insami. Adica sa nu mai caut in afara ceea ce se afla deja in mine. Stiu ca am tot ce trebuie in mine, dar mereu am tendinta sa caut in afara si in altii. E cumplit sa iti dai apoi seama cat timp pierzi… E cea mai grea munca cea cu noi insine. E greu sa ne acceptam asa cum suntem si sa fim fericiti doar cu noi pentru ca avem o minte bolnava.Societatea ne-a imbolnavit-o din pacate, fara sa fim victime. Dar e datoria noastra sa ne vindecam pentru a gasi implinirea deplina si a avea viata pe care ne-o dorim..Asa cum ai zis si tu: de noi tine totul, noi alegem cum vrem sa fim, atragand astfe experientele.

Lasă un răspuns

