Invata sa oferi iubire (1)


love courage

Cand iubesti, reusesti sa devii orice lucru al creatiei „. – Paulo Coelho

Iubirea este fara indoaiala singura cale catre o viata fericita si traita asa cum ne dorim cu adevarat.  Este esenta vietii. Iubirea vindeca totul. Cu toate ca suna foarte absurd pentru zilele noastre, iubirea se afla pretutindeni, doar ca este ascunsa de toate vesmintele false pe care le imbracam zi de zi.

Atunci cand ne-am nascut, am cunoscut iubirea absoluta. Iubirea divina, cea care ne-a creat.  Pe masura ce am crescut, am inceput incet-incet sa pierdem din aceasta iubire.  Ne-am departat total de fiinta noastra adevarata si ne-am transformat. Critica, vinovatia, rusinea, teama au inceput sa ne intre in reflex si sa actionam in consecinta. Bebelusii nu stiu ce inseamna rusine sau vinovatie, ei isi exprima liber sentimentele si emotiile fara a le fi teama de ceva.

Iti dai seama cum am ajuns sa traim fiindu-ne frica sa ne exprimam liber?  Ne e frica de fapt de noi insine. Nu e de mirare ca toate resentimentele pe care le ingropam in interior de-a lungul timpului ies candva la suprafata si nu ne lasa sa ne traim viata fericiti. Fericirea nu vine de nicaieri din exterior. Noi suntem izvorul care o genereaza.  Iar frustrarile pe care le simtim intr-un anumit moment al vietii nu sunt altceva decat oglinda perfecta a faptului ca ne-a fost teama sa ne exprimam liber. Sa ne manifestam in voie, fara niciun fel de teama.

Putem alege sa ne traim viata cu frica sau cu iubire. Frica nu este altceva decat o nevoie neanuntata pe care tu ai o ai.  Cand am nevoie de ceva de la tine, atuinci mi-e frica de tine. Mi-e frica ca nu voi primi ceea ce imi trebuie ca sa-mi satisfac nevoia. Dar atunci cand eu sunt impacat si nu-mi trebuie nimic de la tine , ce frica sa-mi fie de tine? Eu am viata mea, tu ai viata ta.  Frica apare si atunci cand ma tem sa nu pierd ceva. Am multi bani si mi-e frica sa nu-i pierd. Si atunci nu ma mai manifest liber in fata oamenilor, ca cine stie…? Se trezeste unu’  ca vrea sa ma jefuiasca.

O frica pe care eu am simtit-o de-a lungul timpului a fost frica notelor. Nu am excelat la toate materiile in scoala generala , in afara de romana si sport. Si mi-era frica cand luam vreo nota mica ca nu cumva sa ma certe parintii. Si eu stiam in sinea mea ca daca ma duc si le spun ca am luat acea nota, ei poate n-o sa-mi mai cumpere ceea ce-mi doresc eu. Pot spune ca e cel mai cumplit sentiment. Sa te simti mereu incordat si fricos la gandul asta. Si parintii nu mi-au spus niciodata ca doar daca iau note mari stau de vorba cu mine, asta era doar in capul meu. Bineinteles ca imi spuneau sa fiu  un copil cu rezultate bune, dar niciodata nu m-au santajat. Asta era doar  in mintea mea.

Aceasta atitudine pe care am avut-o mult timp m-a facut sa imi pierd increderea in mine si sa cred ca doar daca am un anume comportament voi fi iubita sau acceptata de catre cei din jur. Eu credeam ca cei din jur nu ma iubesc pentru ceea ce sunt si ca trebuie sa fac ceva iesit din comun pentru a – i face multumiti de mine. Acest lucru era cat se poate de fals. Si mi-am dat seama de asta cand mi-am facut curaj si am inceput sa le spun celor din jur si din familie ideile mele, visele mele si au fost de-a dreptul incantati. Atunci am inteles ca frica nu e decat un sentiment fals, pe care fiecare om si-l produce. Si ca e cea mai mare greseala din lume. Sa traiesti cu frica.  Ea nu exista cu adevarat.

Nu mai suntem capabili in ziua de azi sa ne exprimam liber si deschis iubirea pentru ca suntem prea distrasi din toate partile. Multe informatii, stiri, circula peste tot. Parca abia asteapta sa te prinda in mrejele lor si sa-ti ia tot ce ai mai bun. In loc sa ne concentram pe ceea ce ne dorim cu adevarat, ne concentram pe ceea ce nu ne dorim.

Mai exact, ne temem de atatea lucruri, incat toata atentia noastra se indreapta catre acele lucruri.  Si cum sa mai fim capabili sa  fim deschisi, pozitivi, optimisti, cand noi suntem mereu incordati si crispati, de teama sa nu ne ia vreunul banii din buzunar sau telefonul ?!  Vad peste tot in jurul meu oameni cuprinsi de toate aceste temeri. Intr-o lume guvernata din ce in ce mai mult de puterea banilor, oamenii au uitat cine sunt ei cu adevarat. Uitam de pasiunile noastre, de visele noastre, de cei dragi noua…

Si ne vom da seama foarte tarziu cum a trecut viata pe langa noi si nu am facut nimic de calitate cu timpul nostru.

Hai sa vedem in aceasta prima parte a articolului de ce nu reusim sa oferim iubire si care sunt obstacolele care ne impiedica.  Vom vedea in articolul urmator  cum sa reusim sa oferim iubire, pentru a fi cu adevarat multumiti sufleteste.

In primul rand, nu reusim sa oferim iubire datorita faptului ca suntem plini de goluri pe dinauntru. Imagineaza-ti ca esti pe dinauntru ca un schweitzer.schweizer

Ai foarte multe goluri interioare pe care trebuie sa ti le umpli. Ai suferit poate lipsa de iubire, de afectiune, ai avut multe esecuri, ai avut parte de singuratate si toate ti-au lasat foarte multe semne in sufletul tau. Si evident ca nu ai cum sa te simti implinit, puternic, cu rezervoarele pline de energie si gata sa te aventurezi in calatoria ce-o ai de facut.

Ai foarte multe goluri care cer sa fie umplute. Si cea mai mare greseala a oamenilor e ca se duc si cer atunci cand le lipseste ceva. Cer la ceilalti. Da-mi si mie iubire, afectiune, curaj, rabdare, etc. Iar cand ceri aceste lucruri, moartea sufletului tau se apropie. Tie iti lipsesc practic piese din puzzle-ul propriu si tu vrei sa inlocuiesti acele piese lipsa cu piese din alt puzzle. Nu e logic ca nu vei reusi sa completezi puzzle-ul tau?

Tu ai nevoie de propriile piese din puzzle, care se afla tot la tine. Trebuie doar sa le cauti mai bine, caci nu le-ai pierdut definitiv. Asadar, fiind plin de goluri, cum sa reusesti sa oferi iubire ? Trebuie mai intai sa umpli acele goluri, astfel incat sa fii complet si abia apoi vei putea oferi. Altfel incepi sa te agati ca un scai de tot ce iti pica-n mana si iti duci viata pe umerii altora. Devii un cersetor care sta si cere la toata lumea sa-i dea si lui: un pic de iubire, un pic de atentie, un pic de rabdare, de incurajare, etc. Si ajungi sa traiesti ca un rucsac pe spatele semenilor tai.

Asta se intampla cu cei mai multi oameni din pacate. Se duc si cersesc cu mana intinsa. Si apoi se intreaba de ce nu au succes. Pai pana nu esti un om implinit in interior, nu ai cum sa te bucuri de succes. Ajungi sa iti creezi relatii slabe, in care te agati de partener si apoi incepi cu reprosuri si manipulari ( ” N-ai mai facut asta pentru mine”, ” De ce nu esti langa mine?”, etc) , sau incepi sa iti critici prietenii ca nu-ti stau alaturi, ca nu te incurajeaza, etc.  E clar ca iti lipseste ceva si atunci incepi sa ceri din exterior. Ajungi sa iti faci rau atat tie, cat si celor din jurul tau.

Dar in momentul in care stii ca esti un om implinit, ca nu ai nevoie de iubirea sau de aprobarea celor din jur, cand simti ca iti esti suficient tie, nu mai ai nevoie de nimic altceva. Si atunci nu te mai agati de cei din jurul tau, reprosandu-le mereu comportamentul respingator fata de tine.

Asadar, nu avem decat o singura scapare : sa ajungem in acel punct in care sa ne fim suficienti noua insine. Sa nu mai simtim nevoia de validare sau de aprobare a celor din jur. Sa fim plini in interior , astfel incat sa nu ne mai completeze nimic din exterior. Doar cand atingem acest punct, vom reusi cu adevarat sa ne implinim viata. Nimeni altcineva nu iti poate oferi lucrurile de care ai nevoie cu adevarat. Pentru ca ceea ce ai nevoie cu adevarat se afla numai in interiorul tau.

Putem trai mult si bine  cu impresia ca vom gasi in exterior lucrurile care ne vor face fericiti. Insa totul va fi decat o iluzie. Ne vom da seama mai tarziu, dupa ce am cheltuit suficient timp si dupa ce am alergat destul prin viata, neavand nicio destinatie, ca nicaieri nu vom gasi comorile pe care le cautam. Pentru ca ele nu se afla decat in interiorul nostru. Exista aur peste tot in lume, si pietre scumpe, dar niciun diamant sau safir nu va straluci vreodata mai tare decat sufletul unui om. Pentru ca acolo se afla iubirea deplina , iubirea care devoreaza tot sau Agape, cum o numeste Coelho, iubirea care mentine viata pe Pamant.

” In fiecare om salasluieste un soare. Totul e sa-l lasam sa arda”. ( Socrate)

lightsoul

One thought on “Invata sa oferi iubire (1)

Lasă un răspuns

