Lectia Iubirii Neconditionate


Oamenii incep viata iubind neconditionat, dar orgoliul ii lipseste intai de dragoste si apoi de viata”  Jean de la Bruyere

Iubirea este un lucru cu care ne confruntam toti in viata. Cand sunt mici, bebelusii nu pot trai fara iubire si afectiune. Bebelusii sunt fiintele care isi iubesc in totalitate corpul, care se accepta exact asa cum sunt. Ei nu stiu ce inseamna rusinea, vinovatia, comparatia cu ceilalti. Ei au venit pe lume stiind cat de unici si minunati sunt. Ei nu cunosc altceva in afara de iubire. Ei insisi se iubesc atat de mult, incat le ofera si celor din jur aceasta iubire, fara a astepta insa nimic in schimb. Si tocmai de aceea o si primesc. Caci intotdeauna, atunci cand oferi ceva, orice ar fi acel lucru , atunci vei primi cele mai multe lucruri, indiferent de ce natura ar fi ele. Pentru ca viata e foarte simpla. Tot ceea ce emiti se intoarce inapoi la tine.

Este una din Legile Universului.  Legea Atractiei.

Iar bebelusii stiu acest lucru si tocmai de aceea traiesc cu bucurie si iubire in permanenta. Ei nu isi fac griji ca nu vor primi iubire, asadar nu traiesc cu teama, ci cu iubire, cu inima deschisa, bucurandu-se de  tot ceea ce exista, pretuind fiecare clipa.

Asa eram si noi candva. Iar pe masura ce am crescut si am luat contact din ce in ce mai mult cu mediul inconjurator, am inceput sa nu ne mai iubim. Asa am invatat sa ne criticam, sa ne comparam cu ceilalti oameni si sa ne departam cu totul de fiinta noastra cea  adevarata.

Iar ca rasplata, viata nu ne-a oferit decat ceea ce am primit.
Am inceput inceput incet-incet sa nu mai oferim iubire, sa nu mai zambim,  ca si cum totul s-ar fi stins in inima noastra.

Si eu, de asemenea, am inceput sa nu ma mai iubesc. Ma criticam tot timpul, aveam impresia ca nu sunt suficient de buna, mi-era teama de cei din jur, de opiniile lor, mi-era teama sa nu rada de mine, sa nu fac cumva o impresie gresita sau sa nu dezamagesc pe cineva.

Am inceput sa cunosc vinovatia, rusinea si sa ajung la concluzia ca orice as face, tot nu pot face ceva bine, astfel incat sa-i pot multumi pe cei din jur. Mi s-au creat astfel frustrari, temeri interioare si dorinta de a evada, de izolare si de disperarea de a gasi raspunsul intrebarilor care nu imi mai dadeau pace.

Eu nu numai ca incetasem sa nu  ma mai iubesc si sa ma bucur de mine insami, dar incepusem sa cer celor din jur iubirea, sa cersesc ca un sarman uitat de Dumnezeu.
Si cu cat nu primeam ceea ce doream, cu atat ma duceam si ceream mai mult. Si am ajuns pur si simplu sa imi distrug sufletul si sa nu mai raman cu nimic. Eram ca o albina care se duce si ia polenul tuturor florilor din jur. Si nu imi dadeam seama ce faceam, caci nevoia mea de iubire trebuia satisfacuta.

Eu nu imi dadeam seama ca ceea ce trebuie sa fac este sa ofer iubire neconditionata.  Acea iubire pe care sa n-o astepti in schimb, care izvoraste din fiinta ta interioara, din izvorul sufletului tau  si care este oferita neconditionat. cand mergi la izvor sa iei apa, nu il intrebi daca iti da apa sau nu. El iti ofera. Ofera tuturor, fara sa astepte ceva in schimb si fara sa ceara celorlalti altceva in schimb.

A durat mult timp pana sa-mi dau seama ca ceea ce eu trebuie sa fac este sa ofer. Indiferent de ceea ce voi primi, eu trebuie sa ofer, stiind ca legea atractiei coopereaza in orice moment cu mine. Si cu cat ofer mai mult, neconditionat, cu atat voi primi mai mult.
Ceea ce eu faceam era pur si simplu sa ofer asteptand in schimb sa primesc ceea ce ofer. Traiam asadar o iubire conditionata. Nu traiam deschis, sincer, fara teama. Aveam inima incordata si ma limitam doar la a oferi cate un pic, ca nu cumva sa pierd ceva din interiorul meu. Ca nu cumva sa creada ceilalti ca am innebunit, poate. Traiam cu teama. O teama care nu face altceva decat sa ucida sufletul si mintea, care se hraneste cu toata energia si emotia visurior tale.

Am inteles ca nu trebuie sa astepti sa primesti nimic. Pentru ca, odata ce te-ai nascut cu un dar, odata ce te-ai nascut unic, sublim si special, inseamna ca ai ceva de oferit. Ai venit pe aceasta lume ca sa oferi oamenilor ceva bun, sa ii ajuti, sa te faci util si folositor. Iar cand faci acest lucru, il lasi pe Dumnezeu sa vorbeasca si sa se exprime prin tine. Caci Dumnezeu ne iubeste neconditionat, nu ne judeca, nu ne cearta de fiecare data cand gresim. Ne pedepseste, insa nu uita sa ne ofere iubire si sprijin in fiecare clipa. Nu doar cand cerem. Iubirea divina ne protejeaza si ne inconjoara in permanenta, chiar daca credem ca nu e asa sau nu observam acest lucru.

Iubirea se ofera, caci ea exista in interiorul tau. Si exista multa, astfel inca sa o poti oferi neconditionat. Teama nu isi are locul. Nu e nevoie sa te intrebi: ” Si daca o ofer si n-o voi primi”? Indoielile nu isi au locul aici.  Ele nu sunt decat o parte a egoului, a sinelui fals, care se hraneste cu teama, frustrare, manie si vinovatie.

Cand traiesti cu teama in suflet, iti manifesti o nevoie ascunsa. Caci de fapt, teama este o nevoie ascunsa. Iar cand stii ca nu ai nevoie de nimic de la nimeni, cand iti esti suficient tie, teama nu isi are locul. Pentru ca tu stii ca nu ai nevoie de nimic de la nimeni, te simti implinit si fericit cu tine  si ca ceea ce  iti ramane de facut este sa oferi. Viata ne-a daruit tot ceea ce avem nevoie ca sa putem la randul nostru oferi neconditionat. Iar cand oferi neconditionat iti traiesti practic sinele adevarat. Iti traiesti viata la capacitatea ei maxima.  Cultivandu-ti umilinta, respectul si pretuirea de sine, iertarea, iubirea de sine, tu practic traiesti in profunzime fiecare clipa si te bucuri de tot ceea ce ai.

Mi-a luat mult timp sa inteleg ca viata e cat se poate de simpla si ca doar incercand sa intelegi cum functioneaza, reusesti practic tot ceea ce iti propui.  Iubirea vindeca absolut orice durere, suferinta, trauma a copilariei si orice rana din sufletul tau.  Cand stii ca fericirea nu vine din alta parte din exteriorul tau si ca ea izvoraste in permanenta din sufletul tau, traiesti cu adevarat. Esti neinfricat. Si atunci devii cel mai atragator in fata oamenilor, atunci vei atrage cele mai multe experiente, oportunitati, care iti vor imbogati viata cu adevarat.

Iubirea neconditionata provine din faptul ca ai recunostinta pentru tot ce te inconjoara, pentru ceea ce esti si pentru darurile tale unice, inseamna o multumire profunda a vietii ce ti s-a dat. Acel moment in care simti ca iti esti suficient tie. Si ca datoria ta este aceea de a oferi, de a ajuta cu ceva.  Renunti la toate vesmintele, mastile false si oferi. Din tine, spre exterior.  Ajungand la o astfel de iubire, cultivandu-ti respectul si stima de sine, avand incredere in tine, acceptand faptul ca meriti sa te bucuri de tot ce e mai bun in viata, vei reusi sa iti cladesti o iubire neincetata, care va izvori din interiorul tau la nesfarsit…

„Imagineaza-ti ce poate face o iubire ca aceasta… Lumineaza o lume intreaga”
( Wayne Dyer)                                                Imagine

Lasă un răspuns

