Lectii pretioase in 17 ani jumate de viata


Am invatat…

Am invatat ca viata inseamna bucurie, cunoastere, momente frumoase petrecute alaturi de cei dragi si de prieteni si ca merita sa o pretuiesti astfel la maxim.

Am invatat ca nimic nu e intamplator si daca doua persoane trebuie sa se intalnesca, atunci se vor intalni, exact la locul si la momentul potrivit si asta nu neaparat fata in fata. Si fiecare o va invatata pe cealalta exact ce trebuie, astfel incat fiecare dintre ele sa evolueze .

Am invatat ca exista intotdeauna un moment de speranta, atunci cand crezi ca nu mai ai nicio sansa, ca esti pierdut si ca esti pe punctul de a-ti rata viata.

Am invatat ca niciodata nu ai nimic de castigat daca te prefaci ca esti altcineva, daca vrei sa pari mai presus decat esti, caci de fiecare data vei pierde cate putin din sufletul tau si vei ajunge gol pe dinauntru. Oamenii apreciaza persoanele sincere, deschise, senine, care sunt dispuse sa ajute si care sunt cu picioarele pe pamant.

Am invatat ca orice baiat, de la cel mai fraier, pana la cel mai smecher, te va placea si te va aprecia pentru ceea ce esti, nu pentru ceea ce te prefaci ca esti.

Am invatat lectia iubirii neconditionate. Mi-a luat mult timp sa inteleg ca datoria mea este sa ofer, iar atunci cand bateriile mele sunt consumate, sa mi le incarc facand ceea ce imi place, fara sa ma duc sa cer la altii.

Am invatat ca atunci cand ai incredere in tine si in viata, cand aplici Legea Atrctiei si gandesti lucruri pozitive, vei atrage catre tine doar lucrurile pozitive si oamenii potriviti . Caci intotdeauna exista o lege si un proces care functioneaza.

Am invatat sa am rabdare, sa nu fiu pripita si stresata, caci grabind lucrurile si facandu-mi viata o alergatura, o cursa, nu voi avea nimic de castigat. Tot ce ai nevoie vine la tine la monetul potrivit. Nu trebuie decat sa ai rabdare.

Am invatat ca recunostinta, iertarea, umilinta, increderea si curajul sunt calitatile ce conduc la trairea unei vieti extraordinare, la implinirea celui mai mare vis. Cultivandu-le, esti pe punctul de a realiza tot ceea ce-ti doresti in viata.

Am invatat ca nimeni nu te va respecta vreodata mai mult decat o faci tu.  Si ca nimeni nu te va iubi vreodata mai mult decat o faci tu. Iar iubirea de sine mi-am dat seama ca nu este echivalenta nici pe de parte cu ingamfarea sau orgoliul, ci ca inseamna recunostinta, pretuire. A te iubi inseamna sa ai respect pentru viata ta, pentru toate lucrurile si persoanele din viata ta.

Am invatat ca poti invata de la oricine, de oriunde, in orice clipa. Toti oamenii si lucrurile din viata ta te invata cate ceva. Poate fi si un catel.

Am invatat ca totul e lasat in lumea asta cu un scop. Tu esti lasat cu un scop si o misiune, eu sunt aici cu o misiune si cu un destin de implinit. Toti avem un loc in acest Univers, pe care nu ni-l poate lua nimeni. Suntem cu totii unici, nimeni nu s-a nascut vreodata ca noi si nici nu se va naste vreodata.

Am invatat ca indiferent de lumea nebuna in care traim, ca oricat de mult ai alerga dupa lucruri materiale, faima, succes, la sfarsitul vietii e un singur lucru care conteaza: comoara din interior. Ce-ai facut cu ea? Ce-ai facut cu cantecul din interior? L-ai cantat sau l-ai uitat?

Am invatat ca nu trebuie sa arati nimanui maretia, splendoarea ta si nu trebuie sa-ti demonstrezi nimanui valoarea. Trebuie sa ajungi in punctul in care iti esti suficient tie.  Si atunci te eliberezi complet de asteptarile celor din jur, atunci iti creezi propriile reguli si principii dupa care sa iti traiesti viata. Caci o viata traita dupa placul altora este o viata ratata.

Am invatat ca evolutia spirituala, dezvoltarea personala incepe atunci cand ai curajul sa renunti la prieteni, sau la alte lucruri din viata ta. Nu vei putea niciodata evolua stand in casa sau facand mereu aceleasi lucruri. De aceea, e esential sa-ti iei inima in dinti si sa-ti incepi cu adevarat calatoria.

Am invatat ca eu sunt stapana propriei mele vieti si ca nimeni nu are nicio putere asupra mea. Eu singura imi creez rolurile, eu sunt scenaristul si regizorul propriului meu film. Asa ca am tot dreptul sa imi creez numai roluri sublime, indiferent de ce ar spune cei din jur.

Am invatat ca nimanui nu ii pasa de tine atat timp cat nu incepi sa te iubesti si sa te respecti. Cand tu te tratezi asa cum se cuvine si cei din jur iti vor raspunde cu aceeasi moneda.

Am invatat ca viata nu inseamna un maraton, o cursa, o lupta in care sa mori luptand. Viata inseamna pace, inseamna sa te bucuri de fiecare moment, sa te pretuiesti pe tine insuti asa cum se cuvine, sa ai curaj, sa nu iti fie teama sa incerci, caci la urma urmei, toate temerile si indoielile pier intr-o clipa in fata mortii. Iar la sfarsitul vietii, cand iti vei aduce aminte de momentele frumoase ale vietii, sa ai ce sa-ti aduci aminte. Teama da nastere unei vieti irosite, plina de regrete, asa ca mi-am dat seama ca nu e cu niciun folos sa te temi.

Am invatat ca atunci cand ai incredere in tine, in ceea ce faci, cand stii ca te impinge inainte o voce din interior si te ghideaza, rezultatele tale vor fi cu siguranta apreciate de catre cei din jur, fara sa mai faci din asta o obsesie. Toate vor curge de la sine, linistit…

Am invatat ca nu trebuie decat sa ai curaj, sa incepi sa tratezi altfel viata, cu respect si cu dorinta de a trai, de a a-ti indeplini visul si vei fi calauzit printre toate obstacolele precum apa printre pietre. Iar semnele pe care va trebui sa le urmezi ti se vor arata.

Am invatat ca orice lucru nu incepe decat cu un singur pas… Si ca trebuie sa ai curaj in tot ceea ce faci, sa pui suflet si sa ai sufletul deschis. Iubirea te va gasi singura, oameni minunati vor fi alaturi de tine, armele cele mai puternice vor fi la tine in mana, dar toate astea cand doar ai facut primul pas…

Am invatat… Si mai am inca multe de invatat de-a lungul intregii vieti, caci viata nu e altceva decat un proces continuu de invatare.  A invata inseamna a gresi.  Iar a gresi nu inseamna nimic altceva decat a-ti trai viata din plin!

Lasă un răspuns

