Cum sa avem mai multa incredere in noi? (1)


1110

Hey! Nu am scris de ceva vreme pe blog,  insa mi-am investit timpul in activitati care presupun iesirea din zona de confort,  asa ca timpul petrecut in fata calculatorului s-a micsorat. Ma simt mult mai bine si am prins si mai multa incredere in mine, ca tot vorbim de incredere.

Am vazut in articolul trecut de ce nu avem incredere in noi. Sunt multi factori, care presupun pe de-o parte educatia pe care am primit-o de catre cei care ne-au crescut, amprenta pe care ei si-au pus-o asupra personalitatii noastre inca de cand eram mici, precum si ceea ce tine de noi.  De stilul de viata pe care il avem. De rezultatele pe care le avem. Iar aici nu mai avem scuze, pentru ca e datoria noastra sa facem tot ce ne sta in puteri pentru a capata o incredere solida in noi si pentru a ne imbunatati pe zi ce trece orice aspect al vietii noastre.

In primul rand, pentru a avea incredere in tine e nevoie sa ai o oarecare experienta intr-un anumit domeniu. De exemplu, daca ai citit despre sport, despre cum sa pui masa musculara si ai aplicat ceea ce ai citit, ti-ai dat silinta, ai esuat, apoi ai incercat din nou si ti-a iesit mai bine ca prima oara, cand nu erai suficient de antrenat, reusesti in cele din urma sa capeti incredere in tine in ceea ce priveste sportul. Si iti spui: ” Hai ca nu e chiar atat de greu!”.

Cu cat exersezi mai mult in doemniul in care vrei sa capeti incredere in tine, cu atat vei avea mai multa. Important este sa incepi. Nu conteaza ca faci gafe, gresesti sau esuezi, procesul de invatare este absolut normal si firesc pentru toata lumea. Fii sigur ca niciun sportiv de performanta nu a reusit din prima sa alerge 10 kilometri fara sa gafaie sau sa ridice 100 de kilograme odata.
Totul incepe cu un prim pas. Nu trebuie decat sa ai curaj.

Curajul e cheia pentru a capata mai multa incredere in tine.

De foarte multe ori ne lasam influentati de cei spun cei din jur si, fir-ar sa fie, ii lasam sa ne judece si sa ne critice in toate felurile, renuntand astfel la visele noastre.  Renuntam doar din teama ca vom fi judecati sau izolati, sau ca nu ne va baga nimeni in seama. De ce sa renuntam la puterea din interiorul nostru? Citeam zilele astea pe blogul lui Pera Novacovici ( http://www.personalitatealfa.com) urmatorul lucru:

Mi-a scris o doamna acum doua zile.

A spus ca a iesit la alergat si i-a fost rusine de babele din fata blocului care se uitau ca la urs si barfeau. Cum de o doamna iese sa alerge?

Rezultatul acestei iesiri?

S-a intors in casa si a plans.

Ti se pare normal sa renunti la ceea ce iti doresti cu adevarat doar de gura unei societati mediocre prostita pana peste cap de televizor si politica? Ce rezultate au acei oameni de isi permit sa te critice sau sa rada de tine? Ce stil de viata au? Sunt ei exmple cu adevarat sau sunt buni doar de dat din gura?

De multe ori si eu ma revolt cand ma gandesc la aceste lucruri pentru ca ma gandesc de cate ori am auzit o gramada de lucruri pe care nu pot sa le fac, din partea unor papagali care habar n-aveau cum ii cheama sau ce vor sa faca cu viata lor. Ma gandesc la toti cei care mi-au rapit increderea in mine si mi-au pus piedici in momentul in care voiam sa fac sa fac ceva ce imi placea. Si, fiind si mai mica si neavand puterea sa ma ridic in 2 picioare si sa le spun: ” Lasati-ma in pace, e viata mea!” , ma lasam in bataia vantului dupa vorbele lor. Vorbe care nu faceau 2 lei! ” Nu poti” , ” E prea greu”, ” Stai cuminte in banca ta” , ” Vezi-ti de treaba” si multe altele.

Toate aceste vorbe venite din partea multor oameni care au sarit pe mine sa ma atace cand voiam sa fac ceva diferit, care au sarit cu gura sa ma descurajeze, sa imi rapeasca oportunitatea de a reusi si de a trai cum vreau mi-au luat increderea in mine.  De aia nu am de gand de gand sa mai las pe nimeni sa imi mai spuna vreodata ce sa fac sau cum sa fac atata timp cat stiu ca ei au 0 rezultate. Si nu am de gand sa mai las pe nimeni sa te descurajeze nici pe tine, pentru ca nu e corect sa vrei sa faci ceva si sa renunti doar de dragul altora.

Asa se pierde increderea. Asa am pierdut-o si eu. Dar cand m-am ridicat in 2 picioare si am zis :  ” Gata, pana aici! ” , pai nimeni nu mi-a mai zis ce sa fac sau cum sa fac.  M-am apucat si am citit despre incredere in sine, despre sanatate, nutritie, sport, domenii pe care le iubesc cu adevarat. Am esuat, am gresit, iar am incercat din nou, am progresat, dar nu am renuntat nicio clipa. Chiar si acum incerc sa renunt la anumite obiceiuri proaste, insa dureaza 30 de zile ca mintea, corpul si sufletul sa se obisnuiasca cu un nou obicei, de aceea e nevoie de rabdare in tot ce faci. Increderea in sine nu va aparea peste noapte. Dar facand progrese in fiecare zi, muncind cu pasiune si dedicatie pentru ce-ti doresti cu adevarat, fii sigur ca vei reusi sa o recapeti.

Primul lucru pe care il poti face daca vrei sa capeti incredere in tine rapid este:

      –     Iti alegi un domeniu in care vrei sa-ti dezvolti increderea in tine, indiferent  ca e vorba de:

nutritie, sport, iubire, relatii, psihologie,  sau orice altceva vrei tu si te apuci si

citesti, studiezi. Apoi aplici. Iesi din zona din confort. Nu stai in casa pe seriale

online, Facebook  sau jocuri pe calculator. Nu iti fie teama de greseala. E

normal sa gresesti, altfel nu ai mai invata. Gresesti, inveti, apoi o iei iar de la

capat. Si procesul se reia. Nu exista destinatie. Pe masura ce citesti, si tot aplici

si inveti, intrebi, experimentezi, ajungi sa devii un expert in acel domeniu si

evident ca increderea pe care o vei dobandi va fi una solida.

O sa vezi ca chiar si dupa prima greseala pe care o vei face vei capata incredre in tine. Va aparea un fir de paianjen imaginar, de care te vei agata cu toata forta. Si el te trage in directia unde se presupune ca ar trebui sa fi. Te trage dupa el si iti arata pasii. Iar tu, entuziamat o sa spui: ” Aaa … acuma nu mi se mai pare asa de greu. As putea sa fac si asta, si asta, si asta! ” .

Deja ti-ai invins teama de a gresi. Un citat frumos  spune : ” Nu exista greseala pe lumea asta mai mare decat a-ti fie teama sa gresesti! “. Da-ti voie sa gresesti. Stiu ca nu te-a invatat nimeni acest lucru. Nici pe mine.  Am fost invatata de multe ori ca e rusine daca faci un anumit lucru.  Si mi-a fost mereu teama sa incerc lucru noi doar la gandul ca voi gresi si poate ma voi face de ras.  Dar e datoria noastra sa evoluam, sa dam tot ce avem mai bun din noi pentru a reusi in final sa avem viata pe care ne-o dorim. Fara munca nu vom face nimic. Increderea in sine nu se capata asteptand.

Cu cat ai multa experienta intr-un domeniu, cu cat mai multa incredre in tine vei avea in domeniul respectiv. Iar experienta se dobandeste incercand. Facand lucrul respectiv. In orice domeniu al vietii.  Asta e doar prima parte. Mai sunt unele lucruri de spus despre increderea in sine, insa eu ti-am dat un exercitiu simplu si practic care pe mine m-a ajutat sa-mi recapat increderea in mine.  Iti voi spune si alte secrete in cele ce urmeaza.

Mi-am facut curaj, am ignorat celelalte voci din exterior si m-am pus pe treaba. M-am gandit intr-o zi asa: ” La urma urmei, fiecare are viata lui, fiecare e responsabil pentru ce are si ce este si oricum la sfarsitul oricarei zilei orice om e prea obosit ca sa-i mai pese de problemele mele. Asa ca de ce m-ar interesa atata ce zic altii despre mine? Chiar sa-i intereseze pe ei tot ce cred eu despre ei? ”  Si cand mi-am dat seama ca raspunsul este NU, atunci chiar ca nu mi-a mai pasat de ce spun papagalii si m-am apucat sa-mi construiesc viata asa cum vreau.

O vorba dupa care ma ghidez acum este:  ” Multumesc tutoror celor care aruncati cu pietre in mine. Cu ele imi construiesc castelul! ”

Nu uita:  i-ati un domeniu care iti place, in care vrei sa ai mai multa incredere, citeste, intreaba-i pe cei  care sunt experti in acel domeniu , aplica ceea ce ai aflat, greseste, invata, esueaza, ia-o iar de la capat si nu renunta. Cand simti ca ai obosit, ia o pauza si apoi incearca iar. Acum, ai prins ceva experienta si faci lucrurile si mai bine.  Nu iti fie frica. Frica n-are ce sa caute. Lasa-i in pace pe cei care iti spun ca e greu, ca nu poti, ca mai bine s-o lasi balta. Fii surd la ce zic ei.  Nu sunt decat niste victime care asteapta sa le pice banii sau  nemurirea sufletului din cer .  Tu stii ca trebuie sa muncesti daca vrei sa ai si eu sunt pregatita sa fiu alaturi de tine, sa  ma arunc in aceasta aventura a vietii mele, pentru a-mi trai fiecare clipa ca si cum ar fi ultima! Pentru a aduce valoare celor din jur si pentru  a reusi in final, sa facem o tara mai frumoasa si de ce nu, o lume intreaga! Avem aceasta putere cu totii!

P.S : Fa-ti o salata din 2 mere, o portocala, 1 kiwi si  scortisoara.  O sa prinzi o energie maxima pentru  a te pune pe treaba si a lasa lenea deoparte.  Stiu ca poti!

Un week-end minunat,
Diana                                                                                            ghepard

2 thoughts on “Cum sa avem mai multa incredere in noi? (1)

  1. frumos.un articol complet. in multe idei ma regasesc. si e drept increderea in sine nu se capata intr -o zi..si poate nici 30 de zile nu s suficiente..da..sunt suficiente pt a ne deprinde cu un nou obicei…asta da..dar depinde mult de dorinta noastra.de vointa si perseverenta.zona de confort e pretioasa, dar daca o pretuiesti atunci treb sa fii pregatit sa platesti pretul ei. ca si libertatea de dupa…nu toti sunt capabili sa si-o asume , desi multi si-o doresc..

    • Asa e. Increderea in sine se pierde foarte usor si se redobandeste greu.Dar fara munca nimic nu iese. Daca ne dorim cu adevarat o viata implinita, trebuie sa platim pretul. Ieftin sau scump, mai devreme sau mai tarziu tot il vom plati :)

Lasă un răspuns

